ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پیشنهاد عجیب آمریکا و عربستان که سیدحسن نصرالله آن را رد کرد | جمهوری اسلامی ناموس سید بود ایالات متحده آمریکا

پیشنهاد عجیب آمریکا و عربستان که سیدحسن نصرالله آن را رد کرد | جمهوری اسلامی ناموس سید بود
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه، مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، سیدحسن نصرالله، از سوی مراکز فقهی و تخصصی و مدارس حوزه علمیه قم، در مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله قرائت شد.
طنین شعارهای ضد استکباری و ضد صهیونی از سوی طلاب و همچنین تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر انقلاب و شهدای جبهه مقاومت از بخش‌های دیگر این مراسم باشکوه بود.
طلاب با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به استقبال از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران مقاومت عراق رفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری در همان ابتدای سخنانش امام عصر (عج) را صاحب عزای شهادت سیدحسن نصرالله دانست و گفت که فراغ شهید نصرالله از مقام‌ معظم رهبری مثل جدایی و فراغ حضرت یوسف (ع) از حضرت یعقوب (ع) است.
وی گفت:‌ شهید سیدحسن نصرالله فانی در ولایت بود. در وسط جهان عرب و ‌در شرایط سخت کشوری که متشکل از ادیان و مذاهب مختلف و تحت نفوذ آمریکا است، به عنوان شاگرد مکتب امام و ولایت ظاهر شد و ‌32 سال دبیرکل حزب‌الله بود و در میدان مبارزه با پرچم ولایت حضور داشت.
الحیدری گفت که سیدحسن نصرالله قبل از سید مقاومت بودن، سرباز و عاشق و ذوب‌شده و فانی در ولایت فقیه بود و ‌با عشق به ولایت در مقابل یهود می‌ایستاد.
وی با بیان اینکه در لحظه تاریخی حساسی هستیم و حتی ممکن است در آینده نزدیک جنگ حادث شود، تکلیف ما چیست، گفت: من به عنوان سرباز کوچک مقاومت می‌گویم اگر نظام جمهوری اسلامی ایران نبود حزب‌الله و سیدحسن نصرالله نبود و جبهه مقاومتی شکل نمی‌گرفت.
الحیدری با تاکید بر اینکه دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه قطعا از اوجب واجبات است، تکلیف را نیز در عمل به همین نکته دانست و گفت: اگر نظام اسلامی تضعیف شود و یا از بین برود شعائر الهی و همچنین زمینه عبادت خدا در زمین از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله در شب عاشورا و در مقابل همه دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای در بیروت با ولایت بیعت می‌کرد، گفت: اما متاسفانه گاهی حتی در داخل جمهوری اسلامی برخی از خطبا و منبری‌های بزرگ از همه چیز صحبت می‌کنند اما در مورد ولایت فقیه حرفی نمی‌زنند.
الحیدری دعا و گریه و راز و نیاز را مهم توصیف کرد و با بیان اینکه شب عاشورا شب بیعت با نائب امام است، گفت:‌ رویداد شب عاشورای سال 61 هجری و بیعت اصحاب امام حسین (ع) با ایشان برای همه ما عبرت است.
وی گفت:‌ صحبت از غدیر مهم است اما کافی نیست. صحبت از مظلومیت حضرت علی (ع) مهم است اما کافی نیست. صحبت از حرکت امام حسین (ع) به سمت کوفه مهم است اما کافی نیست، بلکه باید از مسلم ابن عقیل به عنوان نائب امام نیز صحبت کرد.
الحیدری رهبر انقلاب اسلامی را نائب امام زمان (عج) دانست و با تاکید بر اینکه مبنای این مسئله فتوای مراجع بزرگ است، افزود: علما بیش از 1200 سال به عنوان مجتهدان جامع‌الشرایط فعالیت می‌کردند اما حاکم نبودند. این امام خمینی (ره) بود که با پشتیبانی مردم ایران اندیشه ولایت فقیه را از قوه به فعل و از کتاب به حاکمیت و تاسیس جمهوری اسلامی رساند.
وی با تاکید بر اینکه خط مشی شهید سیدحسن نصرالله در یک کلام ولایت فقیه به صورت آشکارا و بدون ترس بود، گفت: متاسفانه بسیاری از ما به صورت محرمانه معتقد به ولایت فقیه هستیم.
الحیدری افزود: شهید سید حسن نصرالله اهل دعا و ذکر مرگ بود. نماز شب می‌خواند و اهل سلوک و عاشق امام حسین (ع) بود اما هنر مهم شهید نصرالله این بود که معتقد به ولایت فقیه به صورت آشکارا بود.
وی با اشاره به اینکه امروز در یک جنگ نابرابر به سر می‌بریم و زمان نقد از نظام نیست، گفت: شهید سیدحسن نصرالله در سالگرد اربعین پیروزی انقلاب اسلامی طی یک سخنرانی یک و نیم ساعته به زبان عربی در لبنان صرفا در مورد پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی با استناد به مراکز آمار غربی و داخلی ایران صحبت کرد.
الحیدری افزود: شهید نصرالله مجبور به این کار نبود، اما بر طبق خطی مشی و اطاعت از بیانات مکرر رهبر انقلاب اسلامی مردانه به میدان آمد و به جهاد زینبی پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه شهید سیدحسن نصرالله هرچند لبنانی بود اما نظام جمهوری اسلامی ایران ناموسِ او بود، گفت: شهید سیدحسن نصرالله یکی از ستون‌های جهاد زینبی در عصر معاصر است.
الحیدری با تاکید مجدد بر اینکه دفاع از نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، افزود: امروز 45 سال از فریاد امام خمینی (ره) و سپس نهضت و ایجاد حاکمیت و اکنون ایجاد جبهه کلان مقاومت می‌گذرد و وظیفه ماست تا با زبان و خون و جان از این ستون تشیع دفاع کنیم.
وی با اشاره به اینکه لبنانی‌ها با وجود تمامی مشکلات همچنان معتقد به ولایت هستند، گفت: اکنون وقت نقد نظام و ایجاد شکاف در درون نظام نیست، هنگام حمایت از نظام است. باید به رهبری و سپاه و نظام اعتماد کنید.
الحیدری با اشاره به تلاش دشمنان در القای این مطلب در کشورهای عربی که نظام جمهوری اسلامی در حال از بین رفتن است، گفت: این یک دروغ بزرگ است و نظام به برکت خون شهدا و بصیرت مردم خود هر روز مقتدرتر از گذشته خواهد شد.
وی بهترین حمایت از حزب‌الله را برقراری یک‌صدایی و حمایت از رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن دشمنان خداست.
الحیدری افزود: من 16 سال در خدمت شهید سیدحسن نصرالله بودم اما در جلسات متعدد خصوصی و عمومی حتی یک بار نشنیدم که ایشان از نظام جمهوری اسلامی ایران نقدی داشته باشد. شهید نصرالله علاوه بر اینکه سید مقاومت در جهاد نظامی بود، سید مقاومت در جهاد تبیین هم بود.
وی در پایان گفت: آمریکا و عربستان و برخی از کشورها با واسطه به شهید نصرالله پیام داده بودند که ما حکومت لبنان را به تو می‌دهیم و تو را سید جهان عرب می‌کنیم فقط کافی است ولایت فقیه را رها کنی، اما شهید نصرالله نپذیرفت تا در نهایت نیز به شهادت رسید.
کد خبر 888642 برچسب‌ها لبنان - سید حسن نصرالله خبر ویژه لبنان - حزب الله

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1224464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهل و هشتمین سالروز صعود مشترک ایران و ژاپن برگزار می‌شود

زندگی‌نامه و افتخارات آندرس اینیستا/ بازی‌سازی برای تمام فوتبال!

نخستین پیروزی وفایی در اسنوکر ووهان 2024

آخرین وضعیت حق‌آبه هیرمند/ افغانستان چقدر از آب هیرمند را به ایران داد؟

پولیتیکو: درگیری بین اسرائیل و حماس نشان داد آمریکا نفوذی بر اسرائیل ندارد

واکنش پنتاگون در تعهد به امنیت رژیم غاصب صهیونیستی

ویدیو/ تناقض در سیاست خارجی آمریکا؛ دستاورد جدید جنایات صهیونیست‌ها

ادعاهای تکراری وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

مشاور سابق بن زاید، رئیس امارات: کشور‌های حوزه خلیج فارس برای یک درگیری نظامی بزرگ بین اسرائیل و ایران آماده می‌شوند / هیچ کشوری به جز ایالات متحده نمی‌تواند مانع از وقوع این سناریوی بد شود، اما آن‌ها روی میهن تجارتات ریاست جمهوری متمرکز هستند / دولت باید

پنتاگون: در تعهد به امنیت اسرائیل در قبال حماس و ایران کوتاهی نخواهیم کرد

رکورد عجیب وتاریخی آمریکا در کشتار غزه +فیلم

زمان دست‌یابی به آتش‌بس فرا رسیده است

«طوفان الاقصی» مقدمات نابودی رژیم صهیونیستی فراهم کرد

نتانیاهو: ما با حمایت دولت و مردم آمریکا می‌جنگیم

نتانیاهو: با تکیه بر آمریکا می‌جنگیم!

مصر آمریکا را به تشدید تنش در خاورمیانه متهم کرد

واکنش جالب ظریف به جنگ روسیه و اوکراین/ روسیه مقصر حمله به اوکراین است، اما آمریکا... + فیلم

رزمایش فیلیپین و آمریکا در دریای چین جنوبی

توئیت ترسناک ایلان ماسک درباره ترامپ

حزب الله مانند حماس یک جنبش ایدئولوژیک است و بعید است به طور کاملا مغلوب شود / یک مقام مطلع در دولت اسرائیل: برنامه ریزان متوجه محدودیت های دستاوردهای نظامی اخیر شده اند؛ استراتژی ای درباره اینکه قدم بعدی چیست و چگونه از این وضعیت بیرون بیایند وجود ندارد

بیانیه «پنتاگون» در ارتباط با تحولات منطقه

آمریکا مدعی ادامه عملیات زمینی محدود در لبنان شد

ادعای جدید جو بایدن

حزب الله مانند حماس یک جنبش ایدئولوژیک است و بعید است مغلوب شود / یک مقام مطلع در دولت اسرائیل: برنامه ریزان متوجه محدودیت های دستاوردهای نظامی اخیر شده اند؛ استراتژی ای درباره اینکه قدم بعدی چیست و چگونه از این وضعیت بیرون بیایند وجود ندارد / دیوید میلر،

همان همیشگی؛ مروری بر مواضع رسانه‏‌های تندرو اصول‏گرا

حزب الله جنگ را به شهرهای اسرائیل کشاند

معنای شهادت سیدحسن نصرالله برای ایران

زندگی سیاسی محمدرضا شجریان؛ از بیداد تا تفنگت را زمین بگذار

دستور تخلیه جدید صهیونیست‌ها در جنوب لبنان

تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل

دو عملیات یمن علیه رژیم صهیونیستی

بیانیه یمن: تل‌آویو و ایلات را هدف قرار دادیم

آمریکا مدعی ادامه عملیات زمینی محدود اسرائیل در لبنان شد

کارشناس انرژی: در پشت‌پرده اردوغان به اسرائیل کمک می‌کند

آسمان دودی بیروت؛ ساختمان‌های مسکونی هدف حملات رژیم صهیونیستی

ادعای آمریکا: عملیات زمینی اسرائیل در لبنان محدود بوده است

وزیر جهاد کشاورزی: 20 درصد باقیمانده طلب گندمکاران به‌زودی پرداخت می‌شود

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 17 مهر 1403

6 میلیارد دلاری که برای ایران پول نشد

تهدید قاطع سفیر ایران در عراق: هرگونه حماقت نتانیاهو با واکنش سهمگین ایران مواجه خواهد شد

هرگونه حماقت نتانیاهو با واکنش سهمگین ایران مواجه خواهد شد

عربستان و امارات شریک خون هایی هستند که در غزه و لبنان بر زمین ریخته می‌شود

سردار رحیمی: افزایش 400 درصدی انهدام باند‌های قاچاق کالا

مرگ269نفر درتصادف باخودرو‌های شوتی/ دستگیری89وام‌دهنده غیرمجاز

سردار رحیمی خبر داد: کشف پرونده بزرگ قاچاق کالا با 10 متهم

برگزاری جلسه بررسی قیمت خدمات کشتارگاههای طیور استان

مرگ269نفر درتصادف باخودروهای شوتی

دستگیری 755 قاچاقچی کالا در همدان

نرخ بیکاری 7.5 درصد؛ نرخ مشارکت اقتصادی 41.7 درصد

یک انتصاب جدید در وزارت اقتصاد